مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مجسمه مسیح

سازندگان تندیس مسیح بر روی نقاط مختلف آن لامپ های بسیاری نصب کرده اند، همین امر سبب شده است که با روشن شدن چراغ ها در شب، منظره ای بسیار زیبا در شهر ریو خلق شود و این مجسمه از تمام نقاط شهر قابل مشاهده باشد.
همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، این مجسمه در لیست عجایب هفتگانه جدید قرار گرفته است، اصلی ترین دلیل قرار گیری مجسمه مسیح در این لیست را می توان معماری زیبا و اندازه بزرگ آن دانست، به طوری که این مجسمه به عنوان پنجمین تندیس بزرگ در جهان و بزرگ ترین مجسمه مسیح شناخته می شود. تاریخچه ساخت این مجسمه به اوایل قرن 20 میلادی باز می گردد، ساخت مجسمه مسیح 9 سال به طول انجامید و در سال 1931 رونمایی شده است، در ادامه مقاله به بررسی دقیق تر تاریخچه این مجسمه خواهیم پرداخت.



تاریخچه
تاریخچه طراحی و ساخت این مجسمه به سال 1850 میلادی باز می گردد، در آن دوران، پدرو ماریاس که یک کشیش کاتولیک بود، ایده ساخت مجسمه مسیح را در سر داشت، به همین دلیل نزد شاهزاده ایزابل رفت و درخواست بودجه برای ساخت تندیس کرد، وی بیان کرده بود که این مجسمه قرار است به افتخار شاهزاده ایزابل ساخته شود، اما شاهزاده تمایلی به ساخت این مجسمه نداشت.
سال ها گذشت و در سال 1889 با روی کار آمدن جمهوری برزیل، پروژه ساخت مجسمه مسیح از یاد ها رفت، زیرا در این دوران دولت و کلیسا از یکدیگر جدا شده اند.
سرانجام در قرن 20 میلادی پروژه ساخت این مجسمه نظر کاتولیک ها را به خود جلب کرد، در پی آن محفل کاتولیک این شهر تصمیم گرفت به جمع آوری امضا برای تامین بودجه ساخت این مجسمه بپردازد، محفل کاتولیک ها با این کار توانست نظر افراد بسیاری را به پروژه ساخت مجسمه مسیح جلب کند.





از اصلی ترین دلایل روی کار آمدن این پروژه در قرن 20 میلادی را می توان افزایش تعداد خداناباوران در برزیل دانست، محفل کاتولیک ها بر این باور بودند که ساخت این مجسمه می تواند تعداد خداناباوران را کاهش دهد و از افزایش آن ها جلوگیری کند.
پس از تامین بودجه ساخت، در پی مراسم 100 سالگی استقلال کشور برزیل، مسابقه ای جهت انتخاب بهترین طراحی برای مجسمه برگزار گردید. در میان طرح های ارائه شده، طرح هیتور دا سیلوا کوستا به عنوان یکی از طرح ها برتر انتخاب شد.
در این طرح، مجسمه مسیح کره زمین را در دست خود گرفته بود و در کنار او صلیبی بزرگ قرار داشت، پس از مدتی کارلوس اسوالد پیشنهاد تغییرات جزئی در طرح اولیه را اعلام کرد و هیتور دا سیلوا کوستا از پیشنهاد این شخص استقبال نمود.
در طرح ثانویه که در واقع ظاهر امروزی مجسمه می باشد، دستان مسیح کاملا باز طراحی شده بود، همین امر سبب شد که هیتور دا سیلوا کوستا در سال 1924 میلادی برای ملاقات با پل لندواسکی (یکی از طراحان معروف فرانسوی) به پاریس سفر کند. پل لندواسکی دستان مجسمه را طراحی کرد و در ادامه این دو مجسمه ساز با همکاری یکدیگر طرح مجسمه مسیح را تکمیل کرده اند، سفر کوستا به پاریس در حدود 3 سال به طول انجامید.

تگ ها :   مجسمه مسیح
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده